หลายๆ คนคงเคยมีประสบการณ์ส่งอีเมลผิดแบบไม่ได้ตั้งใจ ยิ่งอีเมลภาษาอังกฤษยิ่งแล้วใหญ่ ส่งอันที่ผิดไปแล้วกลายเป็นปัญหาให้กังวลเพราะไม่รู้จะทำอย่างไรดี
วันนี้เราก็มีตัวอย่างการเขียนอีเมลแก้ไขสถานการณ์ฉุกเฉินในกรณีส่งผิดไปหาเพื่อน หรือเจ้านายชาวต่างชาติมาฝากกันจ้า…ไปดูตัวอย่างกันเลย
การแก้ไขสถานการณ์ฉุกเฉินแบบนี้ไม่ใช้เรื่องยาก เพียงแค่ส่งอีเมลอีกฉบับไปแจ้งผู้รับเมล โดยใจความสำคัญของเราคือ การกล่าวขอโทษ ที่ได้ส่งอีเมลผิดพลาดไป ดังตัวอย่างต่อไปนี้
ตัวอย่างที่ 1
Hey [Name],
I want to apologize for the email I sent you earlier.
It’s no excuse, but it’s been one of those days when [reason you had such a short fuse]. I snapped at you when I had absolutely no reason to, and I’m so sorry for my [adjective] message.
The next time [description of circumstances that made you snap], I’ll make sure to take a pause before responding—so I don’t take my own frustrations out on you.
Sorry once again!
Best,
[Your Name]
ตัวอย่างที่ 2
Hey Janet,
I want to apologize for the email I sent you earlier.
It’s no excuse, but it’s been one of those days when everything is piling up. I snapped at you when I had absolutely no reason to, and I’m sorry for my insensitive message.
The next time my to-do list starts to get the better of me, I’ll make sure to take a pause before responding—so I don’t take my own frustrations out on you.
Sorry once again!
Best,
Kat
เพียงแค่แสดงความรู้สึกผิด และขอโทษอย่างจริงใจปัญหานี้ก็ไม่ใช่เรื่องใหญ่อีกต่อไป และจงเตือนตัวเองให้ทำงานครั้งต่อไปให้รอบคอบ เพื่อจะได้ไม่เกิดปัญหาชวนเวียนหัวแบบนี้อีก
ที่มา: themuse